söndag 28 juni 2020

Hallå igen!

Jag måste ju berätta att jag faktiskt har en lillasyster också. Henne får man inte glömma bort - det gjorde ju han Hringur. Lite fräckt kan jag tycka!!

Lillasyster är inte större än en minihäst, brun och har mjuk päls. Vi är fortfarande inte helt överens om vad vi tycker om varandra men det blir nog bra till sist. Lillasyster heter Trolla och är en riktig knäpp-dåre men min människa säger att hon är en LABRA-dåre!! Såna dårar har jag aldrig hört talas om. Hm! Mycket skall man höra!

Trolla hittar inte lika bra i skogen som jag gör och våran människa är rädd att Trolla skall bli rädd och springa vilse om ngt händer. Men HALLÅ!!! Hon har ju näsa och kan snusa rätt på oss om hon slarvar bort oss tycker jag.

Två gånger har hon fått följa med människan och mig ut och då gick det jättebra. Vi var tre på vägen ut och lika många när vi kom hem - jag kontrollräknade oss så jag vet.

Vi brukar käka ihop, syrran och jag. Först äter jag upp det jag vill ha ( brukar spilla lite över kanten med flit) och när jag är klar så diskar syrran😁. Teamwork! Tur att hon älskar morötter lika mycket som jag!!
Nu skall ni få se lite bilder på syrran Trolla.
Hon kommer att hjälpa mig berätta lite om våran människa och vad hon och vi hittar på för tok..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar