torsdag 27 augusti 2020

Hemester och annat

 Tjohej på dej!

Nu är jag tillbaka igen efter en låååång snackpaus.

Här har det hänt en hel del må jag säga. Blir alldeles snurrig i bollen ju!

En dag när vi går och käkar i godan ro kommer det en människa och hämtar min polarinna Saga! Hon bara drar liksom! Fattar nada! (Det gjorde iof inte hon heller men det låtsas vi inte om) Jag tjoade och ropade att hon faktiskt kunde komma tillbaka för det blir så snålt med tjejer här annars. Bara Thota kvar.. Två snygga killar på en brutta är kanske inte idealiskt typ.

Sen går det några dagar och så försvinner Lill-ponnyn - iof så fattar inte han isländska så vi hade lite svårt med kommunikationen men ändå.... Va 17??!!!

Nu var det alltså jag, Ljufur och Thota kvar i hagen.... Gott om utrymme och massor av gott gräs till var och en av oss då. Gött!

Helt plötsligt kommer Thotas människa med deras ministall på hjul, tar med sig min bästaste polarinna och DRAR IVÄG!! VA??!!! Det här är ju inte ok på någe vis alltså😡.

Hon skall på inbillning utan mig!! Vi brukar ju vara borta på inbillning tillsammans men hon åkte UTAN mig! Jag vart faktiskt ledsen i flera dagar och muttrade åt Ljufur i omgångar. Till slut vande jag mig lite ändå även om jag har saknat min tjej.

Det har kommit en ny människa som skall hjälpa min egen människa att motionera mig. 

Första gången pratade hon med gullerösten och hade med massor av godis. Klappade och borstade så försiktigt och mysigt. Pratade om att vi skulle gå ut i skogen tillsammans en stund. Jajamänsan det skulle vi och jag tänkte bestämma vägen och gå hem igen. En sån gulle-röst var nog gullelätt att bestämma över, tänkte jag.

GLÖM min dröm!! Jag fick inte bestämma någe alls!! När jag ville gå åt höger så fick jag gå åt vänster. Ville jag backa så fick jag göra det många steg och krumelurer åt olika håll. Sen fick jag springa både lite fort och jättefort och alla mina 5 gångarter. 

Var alldeles jättetrött när vi kom hem. Skönt! Nu skulle jag få min godis-skål. Men nääädå! Jag fick jogga några varv runt klättra-upp-pallen och böja fint på huvudet åt båda hållen. SEN fick jag min godisskål.. Var alldeles slut som artist ju!! Fick lite smörja på benen och mer gulleröst och mys och gos. Då kände jag mig riktigt nöjd och hon får gärna komma tillbaks fler gånger.

Träffat en muskelknådare också. Ann-Sofi heter hon. Hon klämmer och och knådar och det är sååååå skönt!! Nästan så jag trillar omkull när hon håller på. Hon får så gärna komma fler gånger också. Rena mys-stunden ju!

Jaaa det har hänt massor faktiskt, här hos mig..

Lilla-syster Trolla har också varit på inbillning ju och har nu fått sitt inbillningstäcke, men de måste ha skrivit fel på det: det står ”under utbildning” på täcket.... Borde det inte stå ”inbillning pågår”??!!

Hon är iaf väldig stilig och har fått prata med några människor och promenerat med dem så vi får se om inbillningen biter på henne.

Nu skall jag käka lite mer gräs och vila ena ögat en stund.

Käka lugnt till nästa gång!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar