lördag 22 februari 2020

12 oktober 2019

12/10


Jaha ja!! Min människa och jag har fortsatt vår oenighet idag också...

Hon kom farande ut i hagen - självklart mitt i maten igen - och muttrade något om ”andra bullar”.
Morötter och 🍏 vet jag var det är men bullar....?

Borsta, på med tjafset på ryggen och skrotet i munnen - fötterna lät hon bli, HA!!

Sen gick vi in i den lilla grushagen och nu kände jag att det var ngt lurt på gång; det stod en ANNAN människa där också!! Både han och min människa hade nån svart blomkruka på huvudet och - ve och fasa - motivationspinnen....

Jag skulle visst flytta tassarna bara för att DOM ville och NÄR dom ville - det ville inte jag..
Visade att jag VISST hade tassar och hur man kunde använda dem - visade upp dem både bakåt och framåt - lyfte upp båda frambenen i luften samtidigt och sedan bakbenen🤨.

Det gillade inte den där andra människan alls och talade om att såna grejor fick jag inte göra... Så det så och med stor röst... ( Min människa använder en pytteliten röst så den gillas inte🤪)

Min egen människa fick ❤️-at i halsgropen när hon skulle prova att flytta mina fötter fast jag var lite bussig mot henne till sist😉!

De där människorna har turats om att styra mig hit och dit, fram och tillbaka, fortare och långsammare, i stor och liten tråkig grushagen. 

Sen skulle min människa och jag ta en egen promenad UTAN KOMPISARNA😱!!!!
Det var superläskigt först men vi gick ju bara till soptunnan och sen fick jag tölta lite - sånt gillar jag - så när vi vände hem så var det ganska kul ändå..

Massor med konstiga saker har de gjort med mig idag så jag är alldeles trött bakom pannluggen faktiskt.
Det här måste jag tugga på en stund på för att få på plats i huvudet.

Fick många goa kramar av min människa innan hon släppte ut mig till polarna så nått rätt måste jag nog gjort idag..
/Hringur den envise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar