lördag 22 februari 2020

19 Februari 2020 Uppdatering av läget

Min människa och jag.
Vi har varit lite osynliga ett tag - min människa och jag - men det har hänt en hel del ändå.
 I november åkte min människa på semester och då fick jag chilla med kompisarna i hagen. När människan kom hem så fick JAG semester och bara klafsade runt i leran med polarna i en hel månad! 

Gissa om det var skönt att få slippa järnskrotet i munnen, styrsnörena och eländet på ryggen!! Jag hade ju en hel del att tugga/få på plats bakom pannbenet sen jag landade här så det var ju helt ok!

Vi hann med massor av ler-bad- ska ju vara välgörande för huden, säger människan -men kanske inte heeeeela kroppen och inte vaaaarje dag. Fötterna tycker inte om det i längden i alla fall!

Sen - när det varit sån där jul - fick jag åka mini-stall på hjul hem till Linda - hon som inbillar mig och min människa att vi kan/ska lära oss massa saker. DÅ var det slut på semestern vill jag lova!!
Hon visad mig väldigt tydligt vad jag skulle göra och på vilket sätt. En vecka var jag där men OJ vad mycket som hon stoppade in i huvudet på mig!

Sen har han med kameraögat varit och hälsat på några gånger och då blir min människa lite darrig i knäna men hon sköter sig helt ok, måste jag säga. JAG sköter mig alltid på bästa sätt😇

Jag har tagit kompisarna med mig och flyttat hem till Linda ett tag så våra fötter får vila lite från all ler-inpackning. Wow vilket ställe alltså!!
Jättehage med berg, mysig mossa, träd att ta skydd hos och att klia sig mot. Och den där jättegrushagen under tak kan vi låna när det är ledigt - oftast..
Många nya kompisar att gnägga med över trådarna och diskutera livets allvar med. Tips och trix haglar mellan oss kan jag säga, gnäääägg!

I lördag kom min människa farande med kaffet nästan osväljt och manen fullständigt åt alla håll. Hon hämtade mig och satte igång världens storstädning av lilla mig! Hon gnetade och borstade och muttrade över mina älskade lerinpackningar. Till sist var hon nöjd och klädde på mig allt det där som hör till när man skall göra nytta eller ha kul på tur.
Då blev jag lite glad! 

Vi gick ner i grushagen under tak och då var han men ögat där så då insåg jag ju vad som var på gång!! Sen kom det ett par andra människor dit och då var det Linda som skulle sitta på min rygg!! Hmm!!
Jag fick gå snyggt, tölta, trav och galoppera hit och dit. Visade upp mig från alla mina snygga sidor - som filmstjärna har man ju lärt sig att vara snygg!
Han med ögat pratade med de andra människorna och sedan skulle det bytas plats på min rygg.

En ny människa satte sig upp och Linda förklarade lite för ryggsittaren och vi for runt en stund. Vi tog med Linda ut på en sväng på ridslingan så ryggsittaren fick känna hur fint jag töltar ute i friska luften. 
Tror jag gillade henne för hon talade om vad hon ville så jag förstod. Min människa är ju fortfarande lite velig när hon säger något. Fattade inte riktigt vad allt handlade om men det blev massor med gott i hinken efteråt och då är iaf JAG nöjd. 

På söndag skall min människa och jag börja på ridskola - jag kan ju redan men människan behöver lära sig och i morgon skall jag få nya fötter!! 
Nu skall jag gnaga lite på den nya goa höbalen vi fått!
Tjingeling/ Filmstjärnan Hringur 

3 kommentarer:

  1. Ridskola är ju jättekul! Så nyttigt att ha massvis med polare att se upp för i trafiken på ridbanan också (gäller väl mest mattar har jag förstått det på Juppe). Kul att ha hittat till din blogg!

    SvaraRadera
  2. Ditt namn känner jag igen...o Juppe ��
    Jag skrev om Ofeigur för några år sedan. Hoppas ni har det bra //Camilla

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är som jobbar vidare. Vet inte bakgrunden?! Trodde du köpte en ny häst som skulle funka bra, men något strular?
    Hur mår Trolla, är hon bra nu? Kram

    SvaraRadera