lördag 22 februari 2020

Utmaningar av oss båda 18 oktober

18/10


Min människa och jag..

Idag kom min människa och var med mig och bara gosade lite.
Borstade, pysslade om och bjussade på fredagsmys-morötter.
Vi gnuggade mule lite och hon viskade ngt i mitt öra om att hon varit på ngt hon kallade inbillning..🤔🤔.

Hon luktade annorlunda om kläderna, lite tjejhäst liksom.. Har hon träffat ngn annan häst??!! Varit OTROGEN mot mig??! Va?😮😮

När jag sansat mig så kom jag på att hon faktiskt HADE varit på inbillning i att flytta mina fötter bättre och att träna på det där med att bestämma och sånt,hmm!!

När vi myst färdigt lovade hon att komma tillbaka i morgon och visa vad hon lärt sig, sa hon🙂🙂. Jaja vi får väl se😇../ Hringur den envise

Jag får väl förklara lite här då😊!

Det här är en sån energi-boost för mig mitt i det trötta😊

Vi fortsätter ledarskapsträningen med att ta kontrollen över hästens fötter, alltså sidoförflyttning, både från marken och uppsuttet. Lite andra moment på samma tema och vi har jobbat med eftergifter, avslappning och stopp/halt.

Dessutom har jag varit ordentligt utanför min comfort-zon när det gäller tempoökning och jag är så NÖJD och STOLT över att jag hanterade det😁!!!
Jag tog en stolpe i taget runt i rid- corallen: ”Klara bara till nästa och nästa och nästa..” 
Trött i kropp och knopp men det går framåt och jag känner glädjen i magen över att jag faktiskt KAN!
Nu vilar vi till i morgon och processar i hjärnan för att testa momenten igen i morgon😀!

Jag är så tacksam för att jag har möjligheten till mental energipåfyllning hos min häst och hund. Det tar krafter men ger så oerhört mycket tillbaka och är faktiskt motivationen till att vakna och starta upp dagen, varje dag😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar