lördag 22 februari 2020

Funderingar från 11 oktober 2019

Min människa och jag - allmänna kaos-tankar från när jag fick en ny 2-bening i höstas.
Jag flyttade in hos min människa i september och försöker lära mig fatta vad hon vill, suck!!

Idag är vi inte riktigt överens, min människa och jag. 
Hon hämtade mig från hagen när jag stod och vilade, borstade iof bort all lera och skräp - tack det var skönt.
Sen krävde hon att jag skulle lyfta på bakfötterna och det ville inte jag. Hon blev mer bestämd och då viftade jag ordentligt med ena benet för att tala om att jag VERKLIGEN inte hade lust.
Då blir människan SUR!!😏

Ja sen drog hon på mig det där på ryggen och stoppade det där knepiga i munnen, Jiihaa nu skall vi ut med polarinnan, och så leder hon ut mig i den där grushagen!!!!☹️

Men se det hade hon inget för!! Jag gick ett par varv bara för att visa min goda vilja och runt några trattar men sen fick det vara nog.

Jag parkerade jättesnyggt bredvid pallen och visade att hon nu hade exakt rätt plats att kliva ner på. Tänkte minsann inte flytta mig en minimeter till om jag inte fick gå ut i skogen.

Spelade ingen roll vilket sätt hon provade att övertala mig - hon visade mig tom ”motivationspinnen” men då blev JAG 😠!

Till sist gick jag ett par steg och då äntligen klev hon av, den där människan jag har🙂!

Undrar vad jag skall hitta på nästa gång för att få henne att fatta vem som bestämmer😉!

Tjohej!/ Hringur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar