lördag 22 februari 2020

19 Novembet Pyamasparty

19/11

Min människa och jag....

Yihaaa!!! Vet ni vad som hänt??!!’
Wow,wow,wow!!! Jag har varit på pyjamasparty inatt🥳🥳🎉🎈🎈!

Alltså hur kul och spännande är inte detta! 

Allt började med att min människa kom och hämtade mig i hagen som vanligt - fast nu luktade det både 🍎 och 🥕 lång väg - Ha! Hon lärde sig nog något sist 😋!

Självklart tänkte jag inte låta detta goda gå till spillo så jag stod snällt kvar och lät mig fångas och följa med... Resultat: 🥕 och 🍎 till mig dvs jag vann😆!

Sen kom min tjejkompis Totha och våra människor fixade oss och vi tog en joggingtur efter gärdena. Lera, gegga och blött så det var faktiskt riktigt jobbigt att få med sig fötterna.
Börjar lära mig att sakta av nu och inte bara rusa på som ett expresståg i nedförsbacke så människan vara glad på rösten och många klappar blev det. 

Sen började det spännande... 

När vi kom hem så upptäckte jag att det där mini-stall-på-hjul stod på gården.. De tidigare gångerna har det varit ngt spännande på gång så jag kände pirret i magen..

Det luktade hö, 🍎 och 🥕 runt hela grejen och nyfiken och hungrig (matte kallar mig matvraket🤨) som jag var så var jag ju tvungen att gå in och kolla vad som fanns där inne....

Alltså, tror att jag blev blåst IGEN!!! När jag tagit en morotsbit och skulle kliva ut igen tog det stopp i rumpan och innan jag hann tänka HÖ igen så blev det mörkt i hela huset. 

Sen började skumpandet och lite studsi och lite sväng - tror att någon måste snacka allvar med min människa hur hon flyttar mini-stallet och mig. Hade ju fullt upp att hålla mig på alla 4 benen. Jaja - det blir nog häst av henne också någon dag... Hoppas jag..

När vi stannade och jag fick komma ut så kände jag igen lukten lite och morsade lite på polarna som fanns där ute i mörkret. Undrar hur de ser ut och om det finns några snygga tjejer också??!!

Vi kom ju till den där inbillaren -  Linda heter hon visst - som skall inbilla min människa en massa saker om mig. 

Borsta, fixa, klä på skräpet på rygg och i munnen och ut på den stooooora grushagen-under-tak..

Lite hit och lite dit, gå sakta, gå fortare och . Jogga och flytta fötterna, stanna för att hon tryckte ner rumpan i sadeln och starta när hon lät konstigt och lättade på styrsnörena. Flytta runt i en ring. Så mycket att hålla ordning på och fatta vad de ville, inbillaren och matte-människan.
Jag tuggade och tuggade för att få i hop det så jag fick träningsvärk i käkarna..

SEN inträffade något underbart!!! 
När vi var klara så var jag lite trött och svettig. Då plockar de fram den där låååååånga ormen som det kommer vatten 🚿 ifrån. Mysigt, skönt och så kletade dom in mig i något som luktade skog och kåda. Sen fick jag duscha av mig igen. 
Matte-människan skrattade massor åt mig för hon tyckte jag såg ut som en åsna - kan väl inte hjälpa att öronen faller utåt när det var så skönt☺️!

Fick gå in i en ren box och serverades mat och vatten. Sen skramlade det i dörren och då kom det in två häftiga killar till som skulle partaja - nu var det bara att invänta brudarna🤪🤩🥳🥳!!

Hur partyt blev??? Ja det får ni höra ikväll när människan hämtat mig och jag fått berätta för henne.

Idag kommer den megamäktiga inbillaren och skall arbeta med mattes insida av skallen - LYCKA TILL med det säger jag😆😆!!

Fast kombinationen av inbillaren Linda och megamannen Haffi som hjälps åt att inbilla min människa kan vara en svårare nöt för mig att knäcka. Hur skall jag kunna ta mig undan detta??

Jaja!! Rapport om partajet, inbillning och annat trams kommer i kväll.
Gnägg på er/ Hringur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar