lördag 22 februari 2020

19 December Rapport från partyt

19/12

Min människa och jag....

Rapport från pyjamaspartyt och inbillningsträningen hos Omhälla islandshästar.

Alltså liiiite besviken måste jag ju säga att jag är - det kom ju inga brudar till partyt😉.
Men vi grabbar hade en riktig kill-kväll och hade mycket att gnägga ihop oss om. Jag fick många värdefulla tips om hur man hanterar sin människan och håller henne på gott humör.

Ju mer jag lyssnar desto mer glad röst, klappar och morötter får jag tydligen. Självklart vill jag ju att det skall vara mysigt och vi skall ha det bra ihop - min människa och jag...
Bara jag förstår vad hon menar och vi får lära känna varandras signaler så skall det nog bli bra.

Killarna berättade en hel del andra saker som kan vara bra att veta och som jag skall testa framöver🤪!

Hon Linda, inbillaren, lånade ut helt nya kläder till mig idag.. Jag blev såååå snygg!!
Nytt skrammel till munnen med ngt knepigt som hängde i pannan - ”vikinga-stil” sa hon. Nya styrsnören och jättesnygga stövelhållare till min människa. 
Skall man vara med på film så måste man ju vara snygg hela vägen.. Kanske finns någon snygg brutta som kikar och vill gnäggas lite😋...

Min människa var nog lite spänd idag när det skulle bli filmtajm men vi löste det också. Hörde nog att hon mumlade något konstigt- ”mentala rummet, mentala rummet”- och vad det betyder vet jag inte riktigt.

En av killarna från i natt - som är äldre och klokare än jag - berättade om att om ens människa är riktigt rädd så kan hon/han skapa en bild bakom pannluggen där allt fungerar som man drömmer om. Alltså om människan drömmer om att rida på min rygg genom skogen i en härlig tölt så skall hon försöka träna sig att se den bilden och ha det som mål när vi inbillar oss tillsammans. 

Det kanske är DET som matte menade med mentalt rum?!! Hon har en tanke med varför hon träffar Linda och han Haffi...😯.

Idag fick jag visa att jag faktiskt lyssnat på grabbarnas snack och mattes kämpande med att förklara vad hon vill att jag skall göra. Blev lite glad i hela mig när hon bara behövde peta lite på mig och jag gjorde som hon ville - DOM klapparna jag fick var så gosiga🥰!

Det blev liiiiite läskigt en stund när vi gick runt i stora sandhagen-med-tak.
Det var inte bara min människa, Linda och jag utan det smög omkring någon konstig filur med något i handen som stirrade på mig som ett stort öga😱!
Då ville jag inte riktig vara med på noterna men min människa kliade mig i manen och talade om att det bara var Haffi som filmade - då var det ju inte läskigt längre😊... Honom känner jag ju!!

Linda har jättefina saker till både mig och min människa så jag skall nog önska mig lite nya kläder till jul - i alla fall en sån där grej att ha i pannan så jag ser lite vikinga-tuff ut.. 

Nu är jag riktigt seg i kolan efter två
dagars inbillning och ett nattparty så det blir ett par dagars slappande med polarna i hagen tror jag.. Behöver nog tugga på allt som hänt känns det som.
/ Hringur, the Viking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar